28 maj 2011

Ola Aurell - Live at Skrattstock 2011, Långholmen, Stockholm



Skrattstock intog Långholmens Amfiteater för tionde året i rad, och nytt för i år var att vi på redaktionen anordnade en tävling där en VIP-plats stod på spel. En glad vinnare plus kompis fick en egen liten "loungeplätt" med brassestolar, matta, palm och kylväska fylld med förfriskningar och tilltugg. Dessutom fick de lite mousserande från Skrattstock-chefen själv - Janne Westerlund. Vi var där tidigt för att få bra platser, vädret såg länge osäkert ut, och vi var lite oroliga att vinnaren inte skulle dyka upp. Men eftersom vinnaren Elin var en inbiten Skrattstockare så kom hon såklart dit. Kvalitén på ståupparna var minst sagt ojämn och det känns lite som nivån sjönk i år. På de 5 timmar jag var där kan jag räkna till tre komiker som fick mig att skratta gott. Jesper Rönndahl var den som fick mig att skratta mest. Hans sköna gig om I-Phone-nördar var väldigt underhållande. Kanske för att jag själv ännu inte har en I-Phone, annars hade jag nog blivit lite putt. Förutom Jesper var det en person som stod ut lite extra och det var Ola Aurell som istället för att ståuppa körde två roliga låtar med väldigt finurliga och bra texter. Annars är det förvånande att vissa komiker kör samma skämt som 2009 när jag sist var där. Det borde vara krav på nyskrivet material tycker jag. Men stämningen och platsen är ju helt perfekt så allt som allt så är Skrattstock en underbar festival i Stockholm som man varje år längtar efter. Ser redan fram mot Skrattstock 2012. Då ska vi vara på plats och köra en marknadsaktivitet. En tävling med lite trevliga vinster. Någon som redan nu vill sponsra oss med vinster?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar