11 juni 2010

Carola - Live at Love Stockholm, Kungsträdgården, Stockholm



Carola är en av Sveriges mest folkkära artister och listan på vad hon gjort sedan schlagerdebuten 1983 med låten "Främling" kan göras väldigt lång. Ikväll uppträdde hon på festivalen Love Stockholm 2010 inför ett nästan fullsatt Kungsträdgården. Inte bara ska hon uppträda i Kungsträdgården, hon har nämligen fått äran som en av få artister att uppträda på Kronprinsessan Victorias och blivande Prins Daniel Westlings bröllopsfest där hon tillsammans med grymma coverbandet Cotton Club ska framföra schlagerhiten "Evighet, uptempolåten "Runaway" och balladen "Det Är Bara Vi". Men i Kungsträdgården sjöng hon några klassiker - både egna och andras låtar, bland annat ett medley med tre av sina gamla schlagerdängor. Samt en hel del gospel eftersom hon hade med sig en gospelkör på scen. Kul var att den otroligt begåvade soulsångaren Samuel Ljungblahd kom och sjöng en låt med Carola. Samuel hade tidigare på kvällen gjort ett bejublat framträdande i Kungsträdgården.

Från albumen:
Främling (1983)
01. Främling
02. Säg Mig Var Du Står (Why Tell Me Why)
03. Benjamin
04. Gör Det Någonting
05. Gloria
06. You Bring Out The Best In Me
07. Mickey
08. Se På Mig
09. Liv
10. Visa Lite Mänsklighet (A Little Tenderness)
11. 14 Maj
12. Du Försvinner I Natten (Paris Dies In The Morning)

Hits - Fångad Av En Stormvind (2001)
01. Fångad Av En Stormvind
02. Mickey
03. Främling
04. Live
05. Tommy Tycker Om Mig
06. På Egna Ben
07. Gloria
08. Mitt I Ett Äventyr
09. Tokyo
10. Det Regnar I Stockholm
11. Radiate
12. Runaway
13. The Girl Who Had Everything
14. I'll Live

Från Nu Till Evighet (2006)
01. Jag Ger Allt
02. Ingenting Du Säger
03. Evighet
04. Stanna Eller Gå
05. Vem Kan Älska Mig
06. Jag Lever Livet
07. Fast Det Är Mörkt Nu
08. Tro På Kärleken
09. För Alltid
10. Nära Dig
11. Genom Allt
12. Invincible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar