28 december 2009

Hästpojken - Live at Bengans, Stockholm



Hästpojken har i dagarna släppt sitt andra album och bandet har bråda dagar i mellandagarna. Promotionspelning på Bengans i Stockholm med efterföljande releasefest på Lilla Hotellbaren, och dagen efter ytterligare ett promotiongig på Bengans i Göteborg. Mycket har hänt sedan det uppmärksammade debutalbumet "Caligula" kom ut 2008. Av de ursprungliga bandmedlemmarna från förra albumet är det Martin Elisson och Adam Bolméus kvar. Sedan dess har några nya musiker tillkommit, och det har gjort att musiken på det nya albumet har blivit lite lugnare och mer melodiöst. Matti Ollikainens pianospel har till exempel bidragit ganska mycket till det nya soundet. Dock finns det ett par spår på skivan som skrevs av Elisson/Bolméus innan debutalbumet släpptes så en jättestor musikalisk förändring är det såklart inte. Martin Elisson har en ganska signifikativ röst så man känner igen sig från debutalbumet. Idag på Bengans var det Martin Elisson, Adam Bolméus och Matti Ollikainen som representerade Hästpojken. Det var ganska mycket folk på Bengans idag. Bengans hade lyckats boka in två skivsläppsaktuella artister samma dag. Daniel Gilbert fanns också på plats och spelade några låtar. Det märks nästan att Bengans har sitt ursprung i Göteborg eftersom väldigt många Göteborgsband vill promota sina skivor där.

De i bandet:
Martin Elisson - Sång, gitarr
Adam Bolméus - Gitarr
Pontus Tengren - Percussion och synth
Oscar Wallblom - Bas
Nico Janco - Trummor
Matti Ollikainen - Piano

Från albumet:
Från Där Jag Ropar (2009)
01. Små Korta Stunder
02. Jag Förväntar Mig Ingenting
03. Ett Bättre Djur
04. Gitarrer & Bas, Trummor & Hat
05. Medan Vi Faller
06. När Jag Drömmer
07. Jag Ser Solen I Dig (Med Du Ser...)
08.
09. Jag E Jag
10. Skadekontroll
11. Från Där Jag Ropar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar